To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


søndag den 28. august 2011

kontrol vs. ingen kontrol

Kære S!
Det kører sgu ikke pt! Er som om at jo mere kontrol der er, jo hurtigere - og i større omfang - træder jeg ved siden af.

Er jo blevet medlem af smaaskridt.dk. Der er gode artikler, spørgsmål, opskrifter og skulderklap. Synes det er en god side, og mange artikler sætter tankerne igang. Der er blandt andet en fyr, som har oprettet en hjemmeside om sit vægttab og tanker derom.

Og ja, den har jeg sørme også kigget på ;) Han fortalte så om et registreringsskema, som han havde lavet dagligt, lidt om fordele og ulemper osv. Jeg har jo egentlig forsøgt mig med det før, men det her får alle aspekter med - mad, motion, fysisk og psykisk velvære, sultfølelse og motivation. Har lavet mit eget lille skema ud fra det, som passer til min hverdag og verden. Det er nu printet ud til en uge, og sat ind i en mappe. Overvejer lidt om pointtælleriet skal droppes pt, til fordel for fornuft og eftertanke.

Ville gerne kunne indsætte skemaet her til inspiration - men ærlig talt ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre?? Jeg har gemt det som pdf, kan jeg mon uploade det her til???

På smaaskridt bliver der snakket  meget om meditation og dens gode virkninger til at være der! Være i nuet når man spiser, og til at have ro til at træffe fornuftige valg. Har reserveret en bog på biblioteket om meditation for begyndere. Trodser snot og ondt i halsen og henter den i morgen - så kan jeg altid putte mig med bogen og kammile the senere :D

Hvordan går det med dig? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar