To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


torsdag den 1. september 2011

Den lille mus med hammeren

Kære S!

Jeg var jo til psykolog i dag, og hold op hvor var jeg træt i hovedet bagefter. Vi kom vidt omkring, og ind på mange ting. En af tingene vi snakkede meget om var min mangelfulde anerkendelse af mig selv, og at jeg er ekstremt god til at slå mig selv i hovedet hvis noget går skævt.

Den ene af tilhørerne nævnte at han havde fået billede af en mus der blev slået i hovedet af en hammer, igen og igen og igen. Til sidst var musen egentlig lidt ligeglad, syntes bare det var irriterende. Nogle gange kunne musen få hammeren til at holde pause, og andre gange var det sværere. Og ja - den mus ER sgu mig! Har fået en ny tid om 14 dage, og målet er klart: Hvis jeg kan give energi til at se det negative og slå mig selv - så burde jeg også kunne give energi til anerkendelsen af mig. Derfor skriver jeg ned de næste 14 dage hvornår - og hvorfor - jeg får de to følelser. Bliver spændende.

Det fører mig videre til det næste. HVIS jeg kan ændre mit syn på det med maden og kur, til at alt er tilladt. Til at jeg mærker efter om det er fysisk eller psykisk behov, og til at give nærvær i madsituationer - vil det så give mig færre indre konflikter, færre grunde til at slå mig selv - og flere gode grunde til at anerkende det jeg gør for mig selv?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar