To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


lørdag den 14. maj 2011

Lidt om tankerne bag bloggen og skribenterne..

For noget tid siden oprettede L en blog, som hun dog aldrig fik i brug. Egentlig overvejede hun derfor at slette den igen, men hun syntes stadig at hun manglede et sted at sparre og skrive omkring den situation hun står i. Hun spurgte derfor S om hun ville være med til at skrive en blog om den vægttabsrejse som vi begge er draget ud på. Heldigvis sagde S ja, og vi glæder os rigtig meget til at vi får ordentlig gang i bloggen. Og det tror vi der snart kommer – vi elsker nemlig begge at skrive.

Vi vil begge gerne tabe os, har i perioder haft let ved det, og i andre haft rigelig med udfordringer. Begge har vi brug for at snakke, få vendt tanker og fortælle om vores glæder, frustrationer, hurra-oplevelser og hvad vi ellers må støde på.

Grunden til bloggens navn

L er lettere fascineret af ”Pippi Power”, som i bund og grund handler om at være som Pippi. Før dine tanker, ønsker og ideer ud i livet og lær at elske dig selv. Derfor måtte det perfekte da være at vi slap vores indre Pippi'er løs og kæmpede, dansede og hyggede os hele vejen frem til vores drømmemål.

Men hvem er vi så?

L er en kvinde på snart 29 år. Har været overvægtig i omkring 10 år, haft tabt en masse kg, taget dem på igen, tabt kg igen og taget dem på... Har prøvet at gå hos vægtkonsulenterne og WW og tabte mig da også. Men de gode vaner holdt bare ikke ved, og psykisk fulgte det ikke med. Begyndte derfor hos diætist i november for at have en fagperson at holde i hånden undervejs. Mit største problem er nok min sort-hvid opfattelse af tingene. Jeg ser meget alt eller intet på tingene, og kan have meget svært ved at acceptere hvis jeg har undet mig selv lidt søde sager osv. Jeg er derfor begyndt at skrive op hvad jeg spiser, så jeg har det reelle billede at holde mig til hvis jeg dunker mig selv i hovedet med det. Jeg håber, at det vil virke... Glæder mig til at dele rejsen med jer.

Jeg -S- er en 30-årig kvinde, der opfører mig som om jeg aldrig har været ude af tyverne . Jeg er gift, studerer, fester, hygger og prøver at finde ud af livet.
Jeg tog 30 kg. på efter gymnasiet, tabte 20 kg. i 2007/08 og har taget de fleste - hvis ikke alle - på igen. I første omgang tabte jeg mig med WW, men er ikke god til at blive holdt øje med og heller ikke at skulle betale for noget hvor jeg skal gøre arbejdet selv. Mit motto er: "Alt med måde", for jeg vil ikke begrænse mig selv. Jeg er ikke på slankekur men skal leve sådan resten af mit liv. Derfor prøver jeg at finde den bedste vej for mig, der består i at spise små portioner og overvejende sundt. Jeg leder stadig efter motions-motivationen. Jeg mistede den for et par måneder siden. Hvis nogen har set den så meld jer lige! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar