To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


torsdag den 25. august 2011

Lad os prøve noget nyt

Kære S,
gider ikke finde min blok og kuglepen frem - så nu prøver jeg noget nyt. Skriver her hvad jeg planlægger at spise, og i aften (eller imorgen formiddag) kommer et indlæg om hvordan det så kom til at se ud!!!

Morgen: En ristet grovbolle med ost og et glas isis kakao = 8 point
Mellem: Springer jeg over
Frokost: 1 sk rugbrød med hamburryg og hytteost = 3½ point
Mellem: 2 cookies og et stk frugt = 2
Aften: Pasta og kødsovs med en masse grønt i = 7
Mellem: 2 sk knækbrød med smøreost = 2 point


Samlet set 22½ point :)

Det blev sgu en lidt dyr morgenmad - men havde spist den, så kunne ikke ændre på det ;) Men altså, det var hvad jeg havde lyst til :)
Men altså, vil lige fortælle hvad kostforløbet kommer til at dreje sig. Om diætist har sendt følgende program:

Første gang:

Kom godt i gang med at ændre vaner – eller fortsæt de påbegyndte vaner og få et godt vægttab
HVORNÅR vil jeg starte – hvis jeg ikke allerede er jeg startet
Sæt mål for dig selv – de skal være realistiske OG husk delmål
Vær ærlig overfor dig selv – det er en forudsætning
Er sund mad = kedelig mad?
Antal måltider – hvor mange gange om dagen skal jeg spise, hvorfor og hvad er godt nok til en start?

Anden gang:
Portionsstørrelser / mængder – eksempel på hvad en dagskost kan indeholde
Forslag og ideer til mellemmåltider (gode og dårlige)
Varedeklaration – hvordan læser jeg dem?
Drikkevarer (med og uden kalorier)
Søde sager, sukkerfrit slik, sødestoffer
Light produkter – fup eller fakta?
Motion / Fysisk aktivitet

Tredje gang:
FEDT OG KULHYDRAT og lidt om protein
Fedtstof – type og mængde, hvorfor skal jeg spise fedt og hvilken slags?
Hvad gør fedt i kroppen?
Kulhydrater - ’hurtige’ og’ langsomme’ kulhydrater
Varedeklarationer

Hvordan kommer jeg videre?


Det ser spændende ud - og det håber jeg så sandelig på det bliver :) Skal nok give de gode og lærerige fifs videre :)
Hav en god dag....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar