To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


mandag den 16. maj 2011

Kære L,

Jo tak, jeg har haft en dejlig weekend og konfirmationen gik super godt! :-) Det var godt nok en lang dag, for vi tog afsted kl. 9 og var først hjemme igen kl. 20.40, så vi var smadrede! :-)

I dag har jeg jo været til en vægtsnak hos min læges sygeplejerske. Hun syntes også at det lød mærkeligt at jeg ikke rigtigt tabte mig når jeg lod til at gøre alle de rigtige ting. Hun fortalte løst og fast om alt det jeg godt ved i forvejen: Masser af protein og kostfibre, mindre kulhydrat og fedt osv. osv. I starten blev jeg faktisk lidt irriteret på hende for jeg vidste jo godt de ting hun snakkede om, og indimellem lød det endda som om hun ikke helt troede på at jeg spiser som jeg gør, fordi jeg jo ikke tabte mig. Til sidst var jeg dog i stand til at overtale mig selv til at lytte efter og få stillet de spørgsmål som jeg har, og jeg endte med at få nogle brugbare ting med derfra:

  1. Jeg skal spise mere kød (protein)
  2. Jeg skal prøve at få noget motion ind i min hverdag
  3. Jeg skal være klar over at en usund weekend kan ødelægge en hel uges sundhed
  4. Jeg skal prøve at spise andre ting end jeg plejer fordi mine vaner er for indgroede og derfor kan stofskiftet være 'gået i stå'
Ja, så sådan bliver det fremover. Hun nævnte i øvrigt også at jeg skal holde mig fra kartofler, men det får jeg nu altså svært ved... Men jeg vil da prøve. Jeg synes dog stadig at kartofler er bedre end fuldkornspasta (fra naturen vs. man-made), men jeg vil give det en chance.
Desuden har jeg aftalt med hende at komme til vægtkontrol hver anden uge. Dog bliver første gang først om tre uger fordi de holder ferie eller skal på kursus eller noget i den retning.. :-) Det kunne altså være lidt fedt at have tabt en ordentlig røvfuld når jeg skal derop igen! ;-) Hendes vægt viste i øvrigt 96,2 kg. i dag.

Derudover har T. lovet mig at han vil hjælpe mig med at blive mere aktiv. Vi skal have fat i roklubben og se hvilke tilbud de har, og så ellers i svømmehallen i løbet af denne uge. Måske finder jeg endda lidt energi til en løbetur? Lad os se, jeg har jo også en del eksamenshalløj at se til... :-)

Mht. dine friuger og hvordan du kan skabe mere struktur, så kunne du måske prøve at lave to madplaner (til i løbet af dagen), som passer til en af hver slags uge. Du ved jo bedst hvordan en dag i en friuge forløber osv. På den måde har du simpelthen et skema som du kan kigge på, hvis du går kold i hvad du skal hvornår og hvorfor... Hjalp det? Eller har jeg misforstået dit spørgsmål?

Hvornår var det egentlig du skulle til diætist igen?

Kram S

Ingen kommentarer:

Send en kommentar