To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


søndag den 15. maj 2011

Kære S,

Der var engang en dame som havde besluttet sig for at ændre vaner. Maden skulle gøres sundere, måltiderne hyppigere og mindre og så skulle der drikkes mere vand. Desværre fandtes den onde "Ødelæggus-gode vanus-multidragus" i denne ellers dejlige verden, og den ville gøre alt for at damens plan ville mislykkes. Den stillede forhindringer op, såsom kage, chips og slik, og på trods af damens velvilje til at ændre vanerne, så hændte det at den onde "Ødelæggus-gode vanus-multidragus" vandt.

Og nøj hvor er det bare træls!

Ved at jeg pt har skåret rigtig kraftigt ned på det, og måske gør jeg det til større mængder end det reelt er. Jeg skal finde frem til hvor meget jeg vil tillade mig, stoppe op og mærke efter om jeg virkelig har lyst til det, og så ellers bruge fornuften.

En udfordring ved dette er også mine meget forskellige uger. Har to uger om måneden hvor jeg arbejder meget, og to uger hvor jeg stort set har fri hele tiden. De to uger med job er som regel gode, for der er er der struktur, jeg ved hvad jeg skal og jeg kan planlægge udfra det. Når jeg er herhjemme så ryger strukturen som jeg har brug for, alt bliver forholdsvis løst. Har du mon nogle gode forslag til hvordan jeg får skabt samme struktur i mine friuger?

Jamen, jeg har haft en hyggelig weekend. Min niece har overnattet her, vi så grand prix i går - med hjemmebagt kage! Men ja, det er favoritkagen, og gav kæresten resten med til nogle kammerater i dag.

Håber at du har haft en dejlig weekend. Var det en god konfirmation?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar