To hunkøn blogger om glæder, frustrationer, gode råd, hurra-oplevelser gennem den fælles vægttabsrejse de er draget ud på.
Hvis du vil læse mere om os, og baggrunden bag bloggen kan du læse vores indlæg her;
http://slippippiloes.blogspot.com/2011/05/lidt-om-tankerne-bag-bloggen-og.html


mandag den 8. august 2011

Snikke snakke

Kære seje S,
Nøøøøøj, tillad mig at være imponeret! Hvordan hulan kunne du lade den daim-dessert være? Har smagt den til dessert på jobbet, og den er jo fantastisk! 10 point til dig for den viljestyrke!!!

Velkommen på ww-vognen :) Måske er det ingen dårlig ide med en opskriftssamling herinde også. Der må jo godt nok ikke vidergives ww-opskrifter, men mon ikke vi kan finde nogle lækre retter og selv udregne point. Skal bare lige være sikker hvilket et af de gamle programmer det er du vil køre efter. Er jo efterhånden nogle stykker, og pointene er ikke helt ens. Jeg selv kører efter superflex.

Første arbejdsdag gik faktisk smertefrit. Jeg havde godt nok lidt ondt af mig selv da uret ringede kl 5, men kom da op, fik bad og morgenmad og ordnet et mellemmåltid. Havde tidligt fri, så kunne spise frokost hjemme. Så det var jo hurtigt overstået med madpakker i dag :)

På jobbet fik jeg dog pludselig lyst til kage. Ved ikke lige hvor den lyst kom fra, men fik den hurtigt til at forsvinde igen. Måske det bare er en vanesag? Min kæreste har fået nogle 0,15 l cola light. Tager nogle stykker med på job og stiller i mit skab. Sådan en kan nemlig også redde meget hvis behovet for overspisningen kommer.

I dag har jeg spist:
  • 1 sk rugbrød med smøreost og melon til
  • 2 sk knækbrød med smøreost og et æble
  • 1 sk rugbrød med leverpostej og rødbeder
  • Lakrisal
  • Bådekartofler, medister og salat af tomat, ærter og rødløg
  • Cherios
De der cherios kan jeg altså godt lide. De er søde, og mætter samtidig pga fuldkorn. Spiser dem som slik af en lille skål, uden mælk eller youghurt. Det kan godt være det lyder tørt, men jeg synes det er et godt middel til at tage den søde trang :)

Min diætist ringede til mig i dag. Hun har haft ferie, og jeg havde mailet hende om situationen. Fik en ny tid, og aftalte at maile hvad jeg har spist den seneste uge i morgen når jeg er blevet vejet ved lægen. Så vil hun tjekke at jeg stadig spiser fornuftigt sammensat mad nu hvor jeg tæller point. Hun er sgu så sød :)
Vi snakkede også om et hold hun skal have, hvor kosten er omdrejningspunktet. Der vil være flere deltagere på holdet som er overvægtige, og det tror vi begge vil være godt. At jeg kan dele mine og høre andres råd og erfaringer. Sagde hvornår jeg syntes hun skulle ligge holdet så jeg kan deltage, krydser fingre for hun lytter ;)

Det blev en længere snak i dag :) Nu vil jeg se lidt tv, og prøve at styre spændingen over at skulle vejes i morgen. Håber det giver pote, jeg synes jo selv jeg har gjort det fantastisk ;)

Har du haft en god mandag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar